zondag 17 januari 2016

Het beurtenbakje

 

Nog iets nieuws kwam deze week de klas in: het beurtenbakje (of in ons geval het beurtenzakje)
In een plastic zakje zitten 30 witte staafjes.
Op ieder staafje staat een naam; ieder kind zit erin.
Nadat ik een opdracht heb gezegd, controleer ik of dat ook echt begrepen is door een staafje uit het zakje te pakken.
Iedereen zit erin, dus iedereen kan een beurt krijgen.
Dit kind herhaalt wat de opdracht is.
Kan het kind het niet, dan wordt er nog een staafje uit het zakje gehaald.
Als dit kind de opdracht wel goed heeft herhaald, ga ik terug naar het eerste kind dat het niet wist. Deze moet nu nog een keer de opdracht herhalen.
Dit was wel even wennen, maar de tweede dag ging het al veel beter.
Op deze manier kan ik ook tijdens de uitleg controleren wat ik gezegd heb, begrepen wordt.
De kinderen zijn op deze manier veel meer betrokken bij de les.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten